اخبار

اخبار

اخبار

اخبار

مین‌‌های داعش جان سرکردگان این گروه تروریستی را گرفت

دو سرکرده داعشی بر اثر انفجار مین‌هایی که تکفیری‌های این گروه تروریستی کار گذاشته بودند، به هلاکت رسیدند.
به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از ایندیپندنت، مبارزان کُرد اعلام کردند «ابو ملیک» و «ابو عبدالعزیز،» دو سرکرده محلی داعش پنج‌شنبه بر اثر انفجار خودروی حامل تروریست‌ها به هلاکت رسیدند.

 این انفجار در نزدیکی شهر «مخمور» واقع در شمال عراق و در مسیر کاروان تکفیری‌های داعش روی داد. علت این انفجار مین‌ کارگذاشته شده بوسیله عناصر این گروه تروریستی بوده است.

 «علی حسین،» فرمانده  نیروهای پیشمرگه با اعلام این خبر افزود: « این مین در نبردهای پیشین بوسیله تروریست‌های داعش و با هدف کشتن پیشمرگه‌ها در دهکده‌ای نزدیک مخمور کار گذاشته شده بود.» 

شهر«مخمور،» که بین موصل و تکریت واقع است، از زمان آغاز حملات نظامیان تکفیری داعش یکی از خطوط مقدم درگیری‌ها بوده است. 

تدوین پیش‌نویس سند ملی فناوری‌های راهبردی آب


دبیر کار‌گروه آب ستاد توسعه فناوری آب، خکسالی، فرسایش و محیط زیست معاونت علمی گفت: پیش‌نویس سند ملی فناوری‌های راهبردی آب برای مدیریت بهینه آب کشور در معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تدوین شده است.
علی‌اصغر علم‌الهدی دبیر کار‌گروه آب ستاد توسعه فناوری آب، خکسالی، فرسایش و محیط زیست معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در گفتگو با خبرنگار  حوزه فن‌آوری گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان اظهار کرد: سند ملی فناوری‌های راهبردی آب به عنوان یک نقشه راه برای مدیریت بهینه آب کشور است که پیش‌نویس آن آماده شده است.

وی در ادامه افزود: حکمرانی، ظرفیت‌سازی آمایش سرزمین، مدیریت تقاضا و عرضه، حفاظت و بهره‌برداری آب‌های نامتعارف، آب و انرژی، ابعاد اقتصادی آب، آب و محیط زیست، تاسیسات آبی، مدرن سازی سامانه‌ها، خطر‌پذیری و بحران آب از محور‌های مطرح شده در این سند است.

علم‌الهدی خاطرنشان کرد: این پیش‌نویس با هدایت کمیته راهبری متشکل از 7 عضو نسبت به بررسی اسناد بالا‌دستی و تدوین سندی برای فناوری‌های مرتبط با چالش خشکسالی تدوین شده است

دبیر کار‌گروه آب ستاد توسعه فناوری آب، خکسالی، فرسایش و محیط زیست معاونت علمی با اشاره به وضعیت نهایی سند ملی فناوری‌های راهبردی آب تصریح کرد: بررسی نهایی این پیش‌نویس در معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری هم‌اکنون در دست اقدام است تا در نخستین فرصت برای بررسی و تصویب به شورای انقلاب فرهنگی ابلاغ شود. 

بررسی طرح‌های مربوط به معضلات و بحران آب

رئیس مرکز فناوری‌های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: کار‌گروهی به ریاست سورنا ستاری برای بررسی طرح‌های مربوط به معضلات و بحران آب تشکیل شد.
امیر توکلی رئیس مرکز فناوری‌های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در گفتگو با خبرنگار  حوزه فن‌آوری گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان اظهار کرد: کار‌گروهی به ریاست ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری، معاون تجاری‌سازی نوآوری، دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری گیاهان دارویی و طب سنتی، رئیس مرکز فناوری‌های راهبردی معاونت علمی و فناوری تشکیل شد که در آن طرح‌های مربوط به رفع معضلات آب و بحران آب به صورت ویژه بررسی می‌شود.

وی در ادامه افزود: کار‌گروه ویژه آب با هدف رفع مشکلات و بحران‌های موجود در کشور در زمینه آب که در حال حاضر موضوعی جدی تلقی می‌شود تشکیل شده است و تلاش می‌کنیم با حمایت از ایده‌های نو در این حوزه معضلات و مشکلات موجود در کشور را برطرف کنیم.

توکلی با اشاره به این طرح‌ها خاطرنشان کرد: طرح حذف نیترات، طرح پکیج تولید آب در زمان بحران، طرح مالچ پاشی خوزستان با همکاری سازمان مراتع و جنگل‌ها از جمله طرح‌های ویژه‌ای هستند که در این کار‌گروه مطرح و مشکلاتی که بر سر راه اجرایی‌شدن آنها وجود دارد را رفع می‌کند.

وی در پایان تصریح کرد: در این کار‌گروه طرح‌هایی که توان رفع معضلات آب کشور را داشته باشند مطرح و مورد بررسی ویژه قرار می‌گیرند تا به صورت سریعتر مراحل اداری موافقت‌نامه‌ها طی و تصویب شود.

مراسم باشکوه تدفین راننده فرمول یک + عکس

ژول بیانکی راننده تیم ماروشا بعد از 9 ماه کما از دنیا رفت و فدراسیون جهانی اتومبیلرانی برای وی مراسم باشکوهی را ترتیب داد.
به گزارش خبرنگار حوزه دنیای ورزش گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از یاهوو راننده 25 ساله فرمول یک سال گذشته در پی تصادف شدید از ناحیه سر مجروح شد که به مدت 9 ماه در کما ماند.
پس ار این حادثه ضریب هوشی وی به حداقل رسید و جان خود را از دست داد.

ژول بیانکی قرار بود  سال آینده شماره 17 تیم فراری باشد و برای این تیم پرورش داده شده بود.
فدراسیون جهانی اتومبیلرانی برای وی مراسم با شکوهی را ترتیب داد که همه ی رانندگان فرمول یک در این مراسم حضور داشتند.

در حال تکمیل///مراسم باشکوه تدفین راننده فرمول یک + عکس


در حال تکمیل///مراسم باشکوه تدفین راننده فرمول یک + عکس


در حال تکمیل///مراسم باشکوه تدفین راننده فرمول یک + عکس

فرمول یک شماره 17 را بازنشسته کرد


فدراسیون جهانی اتومبیلرانی شماره 17 را به یاد راننده متوفی فرانسوی بازنشسته کرد.
فرمول یک شماره 17 را بازنشسته کردبه گزارش خبرنگار حوزه دنیای ورزشی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، فدراسیون جهانی اتومبیلرانی، شماره 17 را که متعلق به ژولس بیانشی راننده متوفی تیم مانور- ماروسیا بود، بازنشسته کرد.
 
بیانشی 25 ساله روز جمعه به علت صدمات و جراحات ناشی از تصادفات مهر ماه سال گذشته، در گذشت و روز گذشته مراسم تشییع او برگزار شد.
 
این راننده فرانسوی از 5 اکتبر سال 2014 به دلیل تصادف با یک دستگاه جرثقیل در گرند پری ژاپن به کما رفته بود جرثقیل مذکور برای بردن یک اتومبیل تصادفی دیگر وارد پیست شده بود.
 
با توجه به این که بیانشی در 15 مسابقه سال 2014 از شماره 17 استفاده کرده بود، رئیس فدراسیون جهانی اتومبیلرانی اعلام کرد که شماره 17 برای همیشه بازنشسته خواهد شد.